بهترین افزونه فروشگاه ساز وردپرس چیست؟

بهترین فروشگاه ساز وردپرس

زمان تخمینی مطالعه: 13 دقیقه

می ‌دانیم که امکان ایجاد یک فروشگاه آنلاین بر بستر وردپرس قابل انجام است. در این مقاله، می ‌خواهیم به شما بهترین افزونه فروشگاه ساز وردپرس را معرفی کنیم. امروزه، بسیاری از کسب و کارهای سنتی به کسب و کارهای آنلاین رو آورده اند. دلیل این تغییر این است که با ایجاد یک فروشگاه آنلاین، شما بدون پرداخت هزینه اجاره مکان، می توانید محصولات خود را بفروشید.

به علاوه، تعداد مشتریان شما به طور قابل توجهی افزایش می یابد زیرا شما می توانید مشتریانی از سراسر کشور داشته باشید. بسیاری از مردم فرض می کنند که برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین باید هزینه زیادی بپردازند، اما این یک فکر اشتباه است. به لطف وردپرس و پلاگین های فوق‌العاده آن، شما می توانید با کمترین هزینه یک فروشگاه آنلاین را راه اندازی کنید.

در حقیقت، با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس (WordPress) و پلاگین ووکامرس (WooCommerce) که یک پلاگین ساخت فروشگاه است، شما می توانید کسب و کار آنلاین خود را ایجاد کنید. در واقع، شما با استفاده از وردپرس می توانید با هزینه بسیار کم و در مدت چند ساعت، هر نوع وبسایتی را راه اندازی کنید. همچنین، با استفاده از پلاگین ووکامرس و اتصال آن به وردپرس، شما به آسانی می توانید فروشگاه آنلاین خود را ایجاد کنید. در ادامه این مطلب، ما قصد داریم چندین پلاگین ضروری برای وبسایت فروشگاهی را مورد بررسی قرار دهیم.

 

بهترین فروشگاه ساز وردپرس چیست؟

در این مقاله، ما قصد داریم پلاگین های ضروری برای وبسایت فروشگاهی یا همان بهترین فروشگاه ساطرا معرفی کنیم و خصوصیات و مزیت های هر یک را مورد بررسی قرار دهیم. چرا که هر یک از پلاگین های ساخت فروشگاه برای یک نوع کسب و کار طراحی شده اند و شما باید با تجزیه و تحلیل خصوصیات هر یک از آن ها، بهترین پلاگین را برای فروشگاه آنلاین خود انتخاب کنید تا با مشکلی مواجه نشوید.

فروشگاه ساز ووکامرس

افزونه ووکامرس

ووکامرس یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین پلاگین های ساخت فروشگاه است. در حقیقت، WooCommerce به معنای تبدیل سریع وبلاگ وردپرس شما به یک فروشگاه الکترونیکیِ کاملاً عملی است. در واقع، زمانی که شما قصد دارید یک فروشگاه آنلاین را به سرعت و به راحتی بسازید و گسترش دهید، بهترین انتخاب پلاگین ووکامرس است. یکی از خصوصیات پلاگین ووکامرس که بسیار به محبوبیت آن کمک کرده است این است که ووکامرس به آسانی با وردپرس ادغام می شود و کاملا رایگان است، بنابراین برای ساخت و راه اندازی یک فروشگاه آنلاین، نیاز به پرداخت هزینه بالایی ندارید.

از دیگر خصوصیات ووکامرس، می توان به این نکته اشاره کرد که آن اپن سورس (Open source) یا متن باز است. متن باز بودن به این معناست که اگر شما با دانش برنامه نویسی آشنا باشید، می توانید در کدهای برنامه نویسی شده در این پلاگین، تغییرات خود را اعمال کنید و مواردی که احساس می کنید نیاز است در این پلاگین اضافه کنید یا تغییر دهید را در آن برنامه نویسی کنید.

از دیگر خصوصیات ووکامرس، سازگار بودن آن با زبان فارسی و همچنین امکان پرداخت آنلاین با درگاه های ایرانی را نیز دارد. ووکامرس تا به الان بیش از 5 میلیون نصب از مخزن وردپرس داشته است. از دیگر خصوصیات این پلاگین، فروش انواع محصولات در آن است، یعنی با استفاده از این پلاگین، شما می توانید هر نوع محصولی، چه محصول فیزیکی و چه محصول دانلودی را به فروش برسانید، اما معمولا پیشنهاد می شود که برای محصولات فیزیکی از این پلاگین استفاده کنید.

یکی دیگر از خصوصیات منحصربفرد پلاگین ووکامرس، امنیت بسیار بالای آن است. همچنین تیم توسعه دهنده آن همان تیم توسعه‌دهنده وردپرس است. بنابراین به سرعت آپدیت می شود و مشکلات امنیتی آن خیلی سریع رفع می شود.

 

مزیت ها و امکانات افزونه ووکامرس woocommerce

✅پلاگین ووکامرس دارای الگوها و افزونه های فراوانی است. شما هر خصوصیتی که فکر می کنید برای فروشگاه خود نیاز دارید و ووکامرس آن را ندارد، می توانید از طریق افزونه های ووکامرس آن خصوصیت را به وبسایت خود اضافه کنید. همچنین الگوهای بسیار زیاد و متنوعی نیز برای ووکامرس وجود دارد.

✅پلاگین ووکامرس به شما امکان فروش انواع محصولات اعم از محصولات فیزیکی، دیجیتالی، قابل دانلود، مجازی، حق اشتراک سایت ها و حق مشاوره های آنلاین را می دهد. بدین صورت شما با استفاده از افزونه ووکامرس، هر نوع فروشگاه آنلاینی که مد نظرتان هست را می توانید ایجاد کنید و متعاقبا هر نوع محصولی را نیز میتوانید به فروش برسانید.

✅پلاگین ساخت فروشگاه ووکامرس کاملا رایگان است. حتی افزونه های جانبی آن خیلی گران نیستند و شما می توانید با صرف هزینه کم، کسب و کار خود را از سنتی به کسب و کار آنلاین تغییر دهید.

✅پلاگین فروشگاه ساز ووکامرس این امکان را به شما می دهد تا پرداخت آنلاین سایت خود را با استفاده از درگاه های ایرانی انجام دهید، صرفا کافیست افزونه مربوط به درگاه را نصب و کانفیگ کنید.

✅یکی دیگر از مزایای این پلاگین، رابط کاربری ساده آن است به طوری که حتی افراد مبتدی هم می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

✅یکی دیگر از مزایای پلاگین ووکامرس، مدیریت موجودی کالا در انبار است. این به این معنا است که زمانی که شما یک محصول یا کالا را در وبسایت خود اضافه می کنید، می توانید برای آن تعداد تعیین کنید، مثلا: از موبایل آیفون 13 فقط 10 عدد در انبار دارید، بنابراین باید تعداد موجودی آن در انبار را مشخص کنید تا صد نفر آن را خریداری نکنند.

✅از دیگر مزایای این پلاگین، می توان به اتصال آن به سیستم پست ایران اشاره کرد.

✅با استفاده از پلاگین ووکامرس، شما می توانید محصول و کالای خود را با تمام جزئیات در وبسایت فروشگاهی خود به نمایش بگذارید.

✅همچنین این پلاگین این امکان را برای کاربران و مشتریان فراهم می کند تا مشتریان در بخش محصولاتی که خرید کرده اند، امتیاز دهند و نظر و دیدگاه خود را راجع به آن محصول درج کنند.

✅پلاگین ووکامرس دارای بخش گزارش گیری دقیق و بسیار هوشمند است که این امکان را فراهم می کند که شما به راحتی به تحلیل و آنالیز سفارشات بپردازید.

فروشگاه ساز ایزی دیجیتال دانلود

افزونه ایزی دیچیتال دانلود Easy Digital Download

پلاگین Easy Digital Downloads که به آن EDD نیز می گویند، یکی از پلاگین های ساخت فروشگاه است. این پلاگین بیشتر برای فروش محصولات دیجیتال در وردپرس مناسب است. شاید در اینجا بپرسید که چرا باید از این پلاگین استفاده کنیم وقتی پلاگین ووکامرس هم قابلیت فروش محصولات دیجیتالی را دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که پلاگین Easy Digital Downloads تمرکز خاصی بر روی محصولات دیجیتال دارد و برای فروش محصولات دیجیتال، رابط کاربری بهتری نسبت به ووکامرس دارد. به عنوان مثال، فرآیند خرید و سفارش محصولات در این پلاگین بسیار راحت تر از ووکامرس است.

برای مثال، شما برای فروش فایل های PDF یا کلیپ های صوتی و تصویری، نیازی به پرسیدن کد پستی و آدرس مشتری ندارید و تنها با پرسیدن یکسری اطلاعات مانند نام، شماره تماس و آدرس ایمیل، می توانید محصول خود را به مشتری بفروشید و کاربر نیز در کمتر از چند دقیقه محصول خود را دریافت می کند.

یکی دیگر از خصوصیات پلاگین Easy Digital Downloads که باعث محبوبیت آن شده است، رایگان بودن این پلاگین است. همچنین، این پلاگین دارای سیستم شخصی‌سازی مناسبی است که با استفاده از این خصوصیت، به راحتی می توانید تغییرات و تنظیمات دلخواه خود را در قسمت های مختلف فروشگاه اعمال کنید. به این نکته توجه کنید که این پلاگین مناسب فروش کالاهای فیزیکی نیست.

 

مزیت ها و امکانات افزونه ایزی دیجیتال دانلود Easy Digital Download

پلاگین Easy Digital Downloads یا EDD، که یکی از پلاگین های ساخت فروشگاه است، دارای مزایای متعددی است. این پلاگین بیشتر برای فروش محصولات دیجیتال در وردپرس مناسب است.

مزایای اصلی آن عبارتند از:

رایگان بودن: این پلاگین به صورت رایگان قابل دسترسی است.

استفاده آسان: برای استفاده از این پلاگین، تنها نیاز است که کار با وردپرس را بلد باشید.

امکان ساخت لینک یکبار مصرف: این ویژگی به این معنا است که وقتی کاربر یک محصول را خریداری می کند، فقط یکبار می تواند از طریق لینک فایل را دانلود کند.

امکان اعمال کد تخفیف برای محصولات: این ویژگی به مشتریان امکان می دهد تا از تخفیفات برخوردار شوند.

گزارش گیری دقیق برای تجزیه و تحلیل میزان فروش محصولات: این ویژگی به فروشندگان کمک می کند تا بهتر بفهمند کدام محصولات بیشتر فروخته شده اند.

اما همچنین دو مشکل اصلی نیز دارد:

نامناسب برای فروش محصولات فیزیکی: این پلاگین بیشتر برای فروش محصولات دیجیتال طراحی شده است.

آپدیت و به روزرسانی نامنظم: این مسئله می تواند باعث شود که کاربران با مشکلات فنی مواجه شوند.

فروشگاه ساز بیگ کامرس

افزونه بیگ کامرس BigCommerce

پلاگین BigCommerce یکی دیگر از پلاگین های ساخت فروشگاه است که بیشتر برای فروشگاه ها و کسب و کارهای کوچک مناسب است. این پلاگین یک فروشگاه ساز اشتراکی است و خود دارای یک فروشگاه داخلی است که در آن خدماتی برای فروش ارائه می دهد. زمانی که شما در سایت BigCommerce ثبت نام می کنید، دیگر نمی توانید به سراغ فروشگاه سازهای دیگر بروید. این یکی از ویژگی های منحصر به فرد این پلاگین است که ممکن است برای برخی کاربران جذاب باشد.

 

مزیت ها و امکانات افزونه بیگ کامرس BigCommerce

بیگ کامرس خود به تنهایی مانند یک سیستم مدیریت محتواست که قابلیت های بالایی دارد.

در بیگ کامرس بدون نیاز به کد نویسی قادر خواهید بود UI سایت خود را تغییر دهید.

با استفاده از بیگ کامرس شما می توانید علاوه بر بستر وب سایت خود، در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و مارکت پلیس آمازون نیز فروش داشته باشید.

یکی دیگر از امکانات خاص بیگ کامرس این است که تراکنش برای شما هیچ هزینه ای ندارد.

فروشگاه ساز جیگوشاپ

افزونه جیگوشاپ Jigo shop

پلاگین Jigoshop یکی از قدیمی ترین افزونه ها در زمینه پلاگین های ساخت فروشگاه است. با استفاده از این پلاگین، شما می توانید وبسایت وردپرسی خود را به یک فروشگاه اینترنتی پرقدرت تبدیل کنید. این پلاگین برای کسانی که تازه وبسایت فروشگاهی خود را راه اندازی کرده اند، مناسب است، زیرا در عرض چند دقیقه راه اندازی می شود و بنابراین برای کسانی که تازه وارد این حوزه هستند، بسیار مناسب است.

 

مزیت ها و امکانات افزونه جیگوشاپ Jigo shop

پلاگین Jigoshop یکی از پلاگین های ساخت فروشگاه است که دارای ویژگی های متعددی است:

منبع باز: این پلاگین منبع باز است، که به این معنی است که کد آن برای عموم قابل دسترسی و ویرایش است.

رایگان: Jigoshop کاملا رایگان است، بنابراین شما می توانید بدون هزینه از آن استفاده کنید.

فروش محصولات متنوع: این پلاگین امکان فروش انواع محصولات را فراهم می کند، اعم از محصولات فیزیکی، دیجیتالی و غیره.

گزارش گیری دقیق: Jigoshop امکان گزارش گیری دقیق را فراهم می کند، که به شما کمک می کند تا بهتر بفهمید کدام محصولات بیشتر فروخته شده اند و چگونگی عملکرد فروشگاه خود را زیر نظر داشته باشید.

این ویژگی ها باعث می شوند که Jigoshop یک گزینه مناسب برای کسب و کارهایی باشد که به دنبال راه اندازی یک فروشگاه آنلاین هستند.

فروشگاه سازهای وردپرس

جمع بندی

انتخاب مناسب ترین افزونه فروشگاه ساز برای وردپرس بستگی به نیازها و شرایط خاص فروشگاه آنلاین شما دارد. همان طور که گفته شد، ووکامرس به دلیل محبوبیت بالا و امکانات گسترده اش، یکی از بهترین گزینه ها است. اما اگر فروشگاه شما تمرکز بیشتری بر روی محصولات دیجیتال دارد، ایزی دیجیتال دانلود (Easy Digital Download) می تواند گزینه مناسب تری باشد.

تحلیل و بررسی دقیق نیازها و امکانات مورد نیاز فروشگاه آنلاین شما، کلید انتخاب بهترین افزونه فروشگاه ساز است. این تحلیل می تواند شامل بررسی نوع محصولاتی که قصد فروش آن ها را دارید، حجم فروشگاه، نیاز به امکانات خاص مثل کدهای تخفیف یا امکانات پرداخت آنلاین و … باشد. با توجه به این تحلیل، شما می توانید افزونه ای را انتخاب کنید که بیشترین سازگاری را با نیازهای فروشگاه آنلاین شما داشته باشد.

چه نوع محصولاتی را می‌توان با استفاده از پلاگین ووکامرس به فروش رساند؟

با استفاده از پلاگین ووکامرس، شما می‌توانید هر نوع محصولی، چه محصول فیزیکی و چه محصول دانلودی، را به فروش برسانید.

چرا ووکامرس یکی از محبوب‌ترین پلاگین‌های ساخت فروشگاه است؟

ووکامرس به دلیل امکانات گسترده‌اش، از جمله ادغام آسان با وردپرس، قابلیت فروش انواع محصولات، امنیت بالا، و همچنین اینکه کاملا رایگان است، یکی از محبوب‌ترین پلاگین‌های ساخت فروشگاه است.

چه پلاگینی برای فروش محصولات دیجیتال در وردپرس مناسب است؟

پلاگین مناسب برای فروش محصولات دیجیتال در وردپرس، Easy Digital Downloads یا EDD است.

چه پلاگینی را برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین در وردپرس پیشنهاد می‌کنید؟

پلاگین پیشنهادی برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین در وردپرس، ووکامرس یا WooCommerce است.

چرا پلاگین Easy Digital Downloads برای فروش محصولات دیجیتال مناسب‌تر از ووکامرس است؟

پلاگین Easy Digital Downloads تمرکز خاصی بر روی محصولات دیجیتال دارد و برای فروش محصولات دیجیتال، رابط کاربری بهتری نسبت به ووکامرس دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

اینستاگرام وردپرس بـاتـــو

مقالات پر بازدید