مراقبت و آرایش مو

معیارهای مهم خرید سشوار برای داشتن موهای سالم

سشوار وسیله ای برای خشک کردن و حالت دادن به مو است که از 2 بخش عمده یعنی یک موتور دمنده و یک المنت تولید حرارت درست شده است. سشوار انواع مختلفی دارد. استفاده از سشوار در سرمای هوا و بعد از استحمام برای جلوگیری از سرما خوردن ضرورت دارد. پس باید در خرید آن دقت کنیم و سشواری را انتخاب نمایید که دارای کیفیت بالا و عملکرد خوبی باشد.

 

انواع سشوار بر اساس فناوری تولید

۱. سشوار با فناوری تولید یون

سشوار با فناوری تولید یون

فناوری تولید یون (سشوار یونی) از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که هنگام خرید سشوار آرایشگری- خانگی باید به آن توجه داشته باشید. سشوار‌های دارای فناوری یون داخل خود یک مولد برای تولید یون دارند. این نوع سشوار‌ها معمولا دارای دکمه آیونیک یا به صورت تماما آیونیک هستند. ویژگی‌های این نوع سشوار‌ها شامل موارد زیر است:

  • خشک کردن بهتر مو‌ها
  • حفظ چربی داخل تار مو
  • افزایش درخشش مو
  • جلوگیری از به هم چسبیدگی و وز شدن مو‌ها

توجه: این ویژگی یکی از ویژگی‌های مهم سشوار‌های آرایشگری است. با این حال مشاهده می‌شود برخی از سشوار‌ها که فاقد این خاصیت هستند با نام سشوار‌های آرایشگری به بازار عرضه می‌شوند. اگر می‌خواهید برای آرایشگاه استفاده کنید سعی کنید نوع تماما آیونیک را خریداری کنید.

 

۲. سشوار با فناوری تورمالین

سشوار با فناوری تورمالین

تورمالین نوع سنگ معدنی است که هنگام حرارت دیدن، همانند سشوار‌های آیونیک بار الکتریکی طبیعی تولید می‌کند، اما نحوه انجام کار آن متفاوت است. در سشوار‌های تورمالین، بدنه دستگاه نیز به ماده تورمالین آغشته شده و با بالارفتن دما، خاصیت تولید یون منفی آن فعال می‌شود. از تفاوت‌های سشوار تورمالین و آیونیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. آیونیک نیاز به برق مستقیم برای تولید یون منفی دارد، اما تورمالین ندارد.
  2. در آیونیک نیز در باد سرد تولید یون منفی داریم، اما در سشوار‌های تورمالین با افزایش دما تولید یون‌های منفی همراه است.

[woo-product-slider-pro id=”9689″]

 

۳. سشوار سرامیکی

سشوار سرامیکی

نوع تکنولوژی در این سشوار‌ها به خشک کردن مو از درون و بیرون کمک می‌کند. میزان حرارت در سشوار‌های سرامیکی بسیار خفیف است، از این جهت آسیبی به مو‌ها نخواهد رساند. دلیل نامگذاری این نوع سشوار‌ها به این خاطر است که فضای داخلی سشوار با استفاده از سرامیک و چینی برای هدایت بهتر گرما به بیرون پوشیده شده و جنس المنت در این نوع سشوار‌ها از جنس سرامیک است.

قبل از خرید سشوار به این نکات دقت کنید

قبل از خرید سشوار به این نکات دقت کنید

۱. قدرت و توان

هرچقدر قدرت دستگاه بیشتر باشد، سریع‌تر موهایتان را خشک خواهد کرد. به طور کلی توان سشوارها از ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ وات است.

۲. دکمه باد سرد

شاید شما هم وسیله‌های مختلفی در منزل دارید که علاوه بر کاربرد اصلی خود، گزینه‌های جانبی مختلفی دارند. اما از هیچ‌یک از آن امکانات اضافه استفاده نمی‌کنید. دکمه باد سرد هم برای بیشتر افراد همین ‌طور است. یعنی کمتر کسی پیدا می‌شود که از این دکمه کاربردی در عمل استفاده کند. دکمه باد سرد سشوار به شما کمک می‌کند تا حالت موهای‌تان را بعد از خشک کردن و مدل دادن حفظ کنید و موهای‌تان خراب و وِز نشود.

 

۳. قطعات متمرکزکننده هوا

قطعات متمرکزکننده هوا در سشوار

بعضی از مدل ها دارای قدرت و توان بالایی هستند. اگر می‌خواهید موهایتان در هنگام خشک کردن و مدل دادن، مدام اسیر دست باد نشود، بهتر است به سراغ خرید سشوارهایی بروید که مجهز به قطعات متمرکزکننده هوا هستند و جهت باد را به طور مستقیم، کنترل و هدایت می‌کنند.

۴. وزن سشوار

شاید صحبت کردن از وزن وسیله به نظر چندان ضروری نیاید اما این مورد بسیار مهم است. استفاده از سشواری سنگین، کار کردن با آن را دشوار می‌کند. وزن یک سشوار از ۴۵۰ گرم نباید تجاوز کند. در غیر این‌ صورت، کنترل و استفاده از آن سخت می‌شود.

۵. درجات حرارت مختلف

درجه حرارت کُند برای موهای نازک مناسب است و درجات متوسط و تند به ترتیب برای موهای متوسط، زبر و پُر مناسبند. فقط جنس و نوع مو نیست که انتخاب درجه حرارت را مهم می‌کند. گاهی ‌اوقات نیاز به حرارت تندتر و گاهی نیاز به حرارت کندتر برای خشک کردن و حالت دادن به مو وجود دارد. پس بهتر است، دستگاهی بخرید که به شما حق انتخاب می‌دهد.

6. تنظیمات گرما و فَن

سشوارهای استاندارد معمولا تنظیمات گرما و فَن جداگانه دارند. یعنی دو کلید جداگانه برای کنترل هر یک از این بخش‌ها در دستگاه تعبیه شده است. مثلا می‌توانید سرعت فَن را روی درجه کم تنظیم کنید درحالی‌که حرارت و گرمای سشوار را روی درجه بالا تنظیم کرده‌اید. در سشوارهای مسافرتی و ارزان‌تر، این دو گزینه از هم تفکیک نشده‌اند و برای کنترل میزان باد و گرما فقط یک کلید وجود دارد.

 

7. سر پخش‌کننده

سری پخش‌کننده سشوار

اگر موهایی فِر و مجعد داشته باشید، خرید سشواری با یک قطعه موسوم به دفوزِر یا پخش‌کننده به شما کمک می‌کند تا حرارت در حین خشک کردن مو به همه قسمت‌های آن سرایت کند. پخش شدن جریان هوای گرم و سرد به بخش‌های مختلف موی فِر مانع از وِز شدن آن می‌شود. اگر این قطعه، بلند باشد، نه تنها موفرفری‌ها بلکه افراد دیگر هم می‌توانند از آن برای حجم دادن به مو استفاده کنند. چون حرارت سشوار را به ریشه موها می‌رساند و باعث حجیم‌تر شدن مو می‌شود. دفوزر که به آن دیسپانسر هم می‌گویند، موهای صاف‌تان را در چند دقیقه، فرفری و جذاب می‌کند.

8.نوع موتور

نوع موتور در مدل های خانگی و حرفه ای نیز با هم متفاوت است. بیشتر مدل های حرفه ای باید موتور سنگین یاAC و مدل های خانگی باید موتور سبک یا DC داشته باشند. این مورد هم در انتخاب سشوار با کارایی مناسب اهمیت فراوان دارد. موتورهای DC دارای قدرت پرتاب باد متوسط و موتورهای  AC دارای قدرت پرتاب بالا هستند که حدود دو برابر قدرت موتور های AC است. از طرف دیگر موتورهای AC دارای طول عمری بسیار بیشتر از موتورهایDC هستند. به همین دلیل خرید یک سشوار حرفه ای برای مصرف خانگی، چندان هم غیر منطقی نیست.

9.نوع المنت

 الان در سشوار‌های نسل جدید از المنت‌ های سرامیکی استفاده می‌کنند. این هم باعث کمتر داغ شدن وسیله می‌شود و هم طول عمر و کارکرد آن را افزایش می‌دهد.

 

نکاتی را هنگام سشوار کشیدن باید در نظر داشته باشید

نکاتی در مورد سشوار کشیدن مو

 1.بهتر است قبل از استفاده از سشوار، موها را کمی خشک کنید و زمانی که مو کاملا خیس است، به هیچ عنوان سشوار نکشید. 2.درجه سشوار را روی شدت متوسط تنظیم کنید و هیچ وقت زمانی که باد سشوار بسیار داغ است، موهایتان را به کمک آن خشک نکنید.

3.بعد از رنگ کردن مو سشوار نکشید .یکی از خطاهای رایج خانم ها سشوارکشیدن مو بعد از رنگ، مش و دکلره است. گرچه به نظر می رسد سشوارکشیدن باعث زیباتر و براق شدن مو می شود اما عوارض آن در درازمدت بیشتر است. موی رنگ شده، شکننده تر و آسیب پذیرتر است و بهتر است جز در موارد خاص برای شکل دهی به آن از سشوار و اتوی مو استفاده نشود.

4.یکی از اشتباه‌هایی که بسیاری از آرایشگران مرتکب آن می‌شوند، نزدیک بردن بیش از حد سشوار و چسباندن آن به مو برای حالت دادن بیشتر به آن است.

5.اگر مرتب از سشوار استفاده می‌کنید، ماسک مو را فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *