مراقبت و آرایش مو

خواص روغن هسته انگور برای مو که نمی‌دانید

خواص روغن هسته انگور برای مو

روغن هسته انگور چیست؟

گرچه شما ممکن است روغن هسته انگور را در آشپزی خود بکار ببرید، اما خواص روغن هسته انگور برای مو نیز بسیار زیاد است. ماساژ روغن هسته انگور، روغن نارگیل و همچنین روغن زیتون روی سر، یک راه عالی برای مرطوب کنندگی و نرم کنندگی مو می باشد و در بخش محصولات زیبایی و یا حتی درمانی، معروف است.

بهترین نوع برای مو، پوست و حتی پخت و پز، انواع سرد فشرده، 100 درصد خالص و ارگانیک هستند. هنگامی که روغن ها “تحت فشار سرد” یا “اکسپرس” قرار می گیرند، به استفاده کمتر از حلال‌های شیمیایی نیاز دارند و به احتمال زیاد غلظت بیشتری از ترکیبات مفید دارند.

خواص روغن هسته انگور سالرم برای مو

خواص روغن هسته انگور برای مو کدامند؟

1. به افزایش رطوبت مو از بین رفتن وز مو کمک می کند.

روغن هسته انگور بسیار غنی از نوعی اسید چرب به نام اسید لینولئیک است که کیفیت آبرسانی را به آن می بخشد. اسیدهای چرب موجود در روغن های گیاهی می توانند به کوتیکول های مو نفوذ کرده و به جذب شدن رطوبت کمک کنند، در حالی که مانع از ایجاد موخوره می شود. روغن انگور نسبت به روغنهای دیگر از جمله روغن آووکادو ، روغن زیتون و روغن نارگیل از نظر وزن سبک تر است و بوی کمتری دارد. بنابراین نباید موهای شما را  چرب نشان دهد. با این حال، برخی از افراد گزارش می دهند که روغن آووکادو جایگزین خوبی می شود و به همان خوبی کار می کند، به شرطی که بو آنها را آزار ندهد.

2. به حداقل رساندن ریزش مو

روغن هسته انگور، شامل آنتی اکسیدان ها و ویتامین است، و کمک می کند تا از ایجاد DH (هورمون هایی که موجب ریزش مو می شوند ) جلوگیری شود. روغن هسته انگور می تواند به عنوان یک ارائه دهنده روغن های ضروری گیاهی عمل کند، که باعث افزایش رطوبت ریشه مو و متوقف شدن طاسی ناشی از کورتیزول می شود.

از چندین مطالعه شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این ماده به دلیل آبرسانی به علاوه کیفیت ضد التهاب و آنتی اکسیدانی، که به آن توانایی محافظت از الیاف مو را می دهد، می تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند. به عنوان مثال ، محتوای بالای ویتامین E آن ممکن است به محافظت از پروتئین های تقویت کننده مو و پوست سر کمک کند، در عین حال در برابر آسیب UV ، شکستگی و استرس اکسیداتیو دفاع می‌کند. روغن هسته انگور وقتی با سایر روغنهای ضروری و حامل پوست که از پوست سر محافظت می کنند مانند روغن رزماری و روغن نارگیل استفاده شود، می‌تواند بهترین عملکرد را برای حمایت از رشد مو داشته باشد. به هرحال برای هر درمانی صبر در دیدن نتایج لازم است. به دنبال یک راه حل سریع نباشید.

برای درمان ریزش مو با روغن هسته انگور، چند قاشق چای خوری روغن هسته انگور را با 2 قاشق روغن جوجوبا مخلوط کنید و سپس آن را به پوست سر بمالید تا از ریزش مو جلوگیری شود.

3. درمان شوره سر

دلایل مختلفی برای ایجاد شوره وجود دارد. روغن انگور نمی تواند شوره ناشی از بیماری های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس، درماتیت، تحریک قارچ، سبوره را درمان کند. با این حال، روغن های طبیعی مانند روغن انگور می توانند به مبارزه با شوره سر ناشی از خشکی پوست سر کمک کنند.

تمام کاری که باید انجام دهید این است که شامپو های معمولی را به یک کاسه منتقل کنید و آن را با 3 تا 4 قطره روغن هسته انگور ترکیب کنید. بعد از 10 دقیقه، از آن استفاده کنید. 15-20 دقیقه حتما روی مو بماند و بعد آبکشی شود.  همچنین برای استفاده از روغن انگور جهت درمان شوره سر، می‌توانید این روغن را با حرکت دورانی به طور مستقیم بر روی پوست سر خود بمالید تا روغن جذب شود و جریان خون در این ناحیه به خوبی افزایش یابد. این درمان طبیعی می تواند رشد سلول های پوست را با خواص مواد مغذی و رطوبت دهنده خود افزایش دهد.

4. نرم‌کننده طبیعی برای مو

روغن هسته انگور را می‌توانید در هر آب و هوایی استفاده کنید و نگرانی‌ از بابت سفت و بسته شدن این روغن نداشته باشید. این روغن اگرچه براق است اما هیچ‌ گونه آثار چربی و روغنی بر روی موها برجای نمی‌گذارد، بافت بسیار سبکی دارد و به عنوان یک نرم‌ کننده طبیعی و تغذیه عالی برای موها شناخته شده است.

 

[woo_product_slider id=”15399″]

5. ترمیم ‌کننده مو

خواص روغن هسته انگور برای مو به عنوان یک ترمیم ‌کننده بسیار خوب در طب سنتی هند شناخته شده است. روغن سرد و فشرده شده هسته انگور غنی از اسید اولئیک ( oleic acid )  و اسید لینولئیک ( linoleic acid ) است که نقش بسیاری موثری در تغذیه موها دارند. اسید لینولئیک یک اسید چرب امگا 6 است که در تحریک رشد مو موثر است. ویتامین E و آنتی ‌اکسیدان‌های طبیعی موجود در این روغن به خوبی می‌ توانند موها را از آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و موهای آسیب دیده را ترمیم و احیا کنند.

6. جلوگیری از پیر شدن مو در اثر آسیب رادیکال‌های آزاد

خواص روغن هسته انگور برای مو به عنوان یک ماده ضد التهاب، ضدمیکروب و دارای آنتی‌اکسیدان‌، آن را به یک درمان طبیعی و موثر برای موها تبدیل کرده است. این روغن حاوی ترکیبات ویژه‌ای است که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل کرده و از مو در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. آسیب رادیکال‌های آزاد در درجه اول به شکل سفید و خاکستری شدن مو دیده می‌شود.  تحقیقات مختلف در این زمینه نشان داده است که استفاده از روغن هسته انگور می‌تواند مانع از ایجاد پیری زودرس در موها شود.

7. بهبود التهاب در پوست سر

روغن هسته انگور غنی از پلی فنل‌ها و همچنین اسیدهای چرب فعال است که می‌تواند در بهبود زخم و التهاب در پوست سر بسیار موثر باشند. این روغن می‌تواند برای افرادی که پوست سرشان ملتهب است مفید باشد.

روغن انگور همچنین به لطف بسیاری از مواد محافظتی از جمله توکوفرول، اسید لینولنیک، رسوراترول، کوئرستین، پروسیانیدین ها و فیتواسترول ها می تواند از تحریک یا التهاب پوست سر جلوگیری کند. ویتامین E به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی بالای آن، به اثرات مفید روغن هسته انگور برای مو و پوست کمک می کند.

8. افزایش سرعت رشد مو

همانطور که قبلا ذکر شد روغن انگور مانند سایر روغن های گیاهی محبوب مانند روغن نارگیل، روغن آرگان و روغن زیتون ، حاوی مواد معدنی و ویتامین های بسیاری است. این ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توانند سرعت رشد موهای شما را افزایش دهند.

9. درخشش مو

این یکی از خواص و مزایای بسیار مهم و پر کاربرد روغن انگور به خصوص در بین خانمها می باشد. این روغن به راحتی توسط پوست سر جذب شده و موهای شما را از ریشه و درون مو تقویت می کند. این روغن همچنین دارای ویتامین e است که می تواند برای سلامت موهای شما حیاتی باشد. این روغن میتواند به طور طبیعی در ایجاد تعادل در تولید سبوم که یک ماده روغنی در پوست سر برای براق و صاف شدن مو است، مؤثر باشد.

برای بهبود قدرت و درخشش موهای خود می توانید ماسک مو ساخته شده با روغن انگور را یک شب یا قبل از دوش گرفتن به موهای خود بمالید. اجازه می دهد روغن به موهای شما نفوذ کند می تواند در برابر شکستگی دفاع کرده و ظاهر سالم مو را تقویت کند. گزینه آسان دیگر این است که چندین قطره به دست یا برس خود اضافه کنید و سپس موهای خود را به طور مساوی پخش کنید ، اگر می خواهید از چربی جلوگیری کنید ، از ریشه های خود جلوگیری کنید.

خطرات و عوارض جانبی روغن هسته انگور

روغن انگور خالص به خوبی معمولاً حتی در افرادی با پوست حساس نیز تحمل می شود و بعید است باعث واکنش های منفی یا عوارض جانبی شود. برخی از افراد به انگور و بنابراین روغن دانه انگور و عصاره آن حساسیت دارند. اگر مشاهده کردید که استفاده از این روغن در موهای شما خارش ایجاد می‌کند یا علائم دیگری از آلرژی ایجاد می کند، بلافاصله استفاده از آن را متوقف کنید و به جای آن از روغن زیتون یا روغن آووکادو استفاده کنید.

تفاوت روغن هسته انگور یا عصاره هسته انگور

این قسمت این مقاله به شما کمک می کند تا هنگام استفاده از روغن انگور برای مو از یک اشتباه رایج جلوگیری کنید. بسیاری از مردم نمی توانند میان روغن هسته انگور و عصاره هسته انگور تفاوت قائل شوند. این دو به دو روش مختلف تولید می شوند و از مزایای یکسانی برای سلامتی برخوردار نیستند.

عصاره هسته انگور توسط آسیاب کردن هسته های انگور به دست می آید، در حالی که روغن هسته انگور روغن اسانس است که به طور طبیعی از  هسته می آید. به علت قدرت فوق العاده روغن هسته انگور، مردم اغلب از آن برای مراقبت از مو استفاده می کنند. این روغن همچنین در بسیاری از سالادها و سایر دستور العمل های پخت و پز استفاده می شود. از سوی دیگر، عصاره هسته انگور بیشتر به عنوان مکمل سلامت عمل می کند. بنابراین، شما باید روغن و عصاره هسته انگور را به روشنی تشخیص دهید و یکی از آنها را برای اهداف خود خریداری کنید. روغن های اسانس، از جمله روغن هسته انگور، همیشه انتخابی عالی برای مراقبت های زیبایی هستند.

 

منبع

draxe.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *