راهکارهای حسابداری
در این بخش در ابتدا طی جلسه حضوری اطلاعات اولیه از کارفرمایان شرکت های تولیدی ، بازگرانی و خدماتی در مورد زمینه فعالیت، نوع شرکت ثبت شده، سهامداران، هیئت مدیره، تعداد کارکنان، نرم افزار حسابداری مورد استفاده، مشکلات مشاهده شده در سیستم و درخواست های اولیه مذاکرات شفاهی صورت می گیرد.
در قدم دوم کارشناسان خبره حسابداری با مراجعه حضوری به محل فعالیت کارفرمایان با مشاهده صورت های مالی تهیه شده سال های قبل، کنترل های داخلی، اسناد و مدارک ثبتی شرکت، انبارهای مواد و محصولات، روال های خرید و فروش کالا یا خدمات، نحوه ثبت اطلاعات در هر بخش، نحوه بایگانی اطلاعات، گزارش های تهیه شده جهت تصمیم گیری مدیران، صحبت با مسئولین و ثبت مشکلات و پیشنهادات کارکنان هر بخش کاربرگ های مورد نیاز جهت بررسی دقیق تر و ارائه پیشنهادات تکمیل می گردد.
در گام آخر بر اساس تجارت مدیران موسسه حسابداری آرمان حساب اسپادانا و همچنین اطلاعات جمع آوری گردیده از شرکت مورد نظر، اشکلات مشاهده گردیده به همراه راهکارهای رفع موانع و مشکلات و در قسمت نهایی پیشنهادات جهت ارتقای سیستم های مالی و مدیریت ارائه می گردد.
نمونه راهکارهای ارائه گردیده به شرح ذیل می باشد:
اصلاح سیستم حسابداری و آموزش صحیح کارکنان در اجرای کنترل های داخلی مورد نیاز، تهیه اطلاعات مورد نیاز و همچنین ثبت صحیح در نرم افزار حسابداری موجود، تهیه گزارشات مورد نیاز مدیربت.
اصلاح سیستم انبار شرکت، مشاوره در خصوص انبار گردانی، تهیه گزارشات مغایرت انبار بصورت مقداری و ریالی و ثبت تعدیلات مقداری و ریالی.
مشاوره در خصوص تغییر نرم افزار حسابداری و همچنین معرفی چند نرم افزار متناسب با حجم فعالیت شرکت جهت بررسی مدیریت،
استقرار و پیاده سازی سیستم های مالی بر اساس نرم افزار خریداری شده توسط کارفرما شامل پیاده سازی کدینگ حسابداری متناسب به نوع صنعت و مطابق با استانداردهای حسابداری، کدینگ انبار و کالا جهت تهیه گزارشات آتی به صرف کمترین زمان و پیاده سازی کنترل های داخلی مطلوب بروی موجودی کالا، انتقال اطلاعات از نرم افزار قبلی با به نرم افزار جدید با ساختار استاندارد پیاده سازی شده، صدور سند افتتاحیه، آموزش کارکنان در محل فعالیت کارفرما، پشتیبانی حضوری تا زمان استقرار کامل سیستم مالی.
تامین نیروی کار پاره وقت و تمام وقت حسابداری در شرکت ها بر اساس نیاز به همراه آموزش متناسب با نوع نیاز کارفرما.
اصلاح و راه اندازی سیستم های حقوق و دستمزد و پرسنلی بر اساس نیاز کارفرما، قوانین اداره کار، تامین احتماعی و سازمان مالیاتی کشور.
ارائه خدمات مدیریت مالی، تهیه صورت های مالی بر اساس استانداردهای حسابداری، سرپرستی کارکنان بخش حسابداری و مالی، تهیه گزارشات مورد نیاز مدیران از قبیل گزارشات گزارشات فروش، بهای تمام شده، سود و زیان کالاهای فروش رفته به تفکیک کالا، گروه کالا، انبار .
راه اندازی سیستم های مالی بر اساس مدارک ناقص.